Co wiemy o galanterii Belveder?

Moda ma nam pomóc wyrażać nas samych. Chcemy poprzez swoje akcesoria, torby, buty i ubrania mówić o naszym stylu, życiu, o naszych zainteresowaniach, wartościach. Chcemy się wyróżniać na tle innych. Tą potrzebę dostrzega coraz więcej firm z branży odzieżowej, oraz galanterii skórzanej i chętnie inwestują w narzędzia pozwalające konsumentom dostosować produkt do swoich potrzeb. Przykładem może być marka Belveder.

Coraz większa ilość klientów staje się dziś tzw. prosumentami. Chcemy kupować wyjątkowe produkty, dlatego chętnie angażujemy się w ich współtworzenie. Jednak jak się okazuje, oddanie w ręce konsumentów pewnych etapów projektowania może również pozytywnie wpłynąć na zwiększenie oszczędności związanych z produkcją tychże wyrobów skórzanych (jak saszetki męskie, torby na dokumenty, plecaki, czy portfele oraz obuwie ze skóry). W konsekwencji skorzystają na tym zarówno klient, firma, jak i środowisko naturalne.

Taki model prowadzenie swojego biznesu wybrała marka Belveder. Założona w 1989 roku w Połczynie firma umożliwia swoim klientom zaprojektowanie i zamówienie unikalnego, dostosowanego do własnych potrzeb plecaka czy saszetki na dokumenty, portfel, lub torby do pracy i innych akcesoriów. Belveder stała się liderem w wykorzystywaniu nowych technologii cyfrowych zmieniających oblicze rynku skór na naturalnych i dzianin, pozwalając tym samym, aby proces produkcji został zainicjowany przez każdego właściciela laptopa lub smartfona.

Inne korzyści wynikające z cyfrowego systemu produkcyjnego to m.in. zachowanie niskiego poziomu zapasów i wyeliminowanie kosztownych oraz długotrwałych praktyk tworzenia próbek, w celu szybkiego reagowania na potrzeby konsumentów. „Ponieważ ludzie sami dostosowują do swoich potrzeb nasze produkty nie możemy produkować niczego, dopóki klient nie złoży zamówienia” mówi Tadeusz, jeden z założycieli Belveder. „Oznacza to, że z jednej strony nie posiadamy żadnych magazynów, co jest dla nas dobre, ale oznacza to również, że nie ma żadnych niepotrzebnych odpadów”. Po każdym sezonie wiele firm produkujących galanterię i obuwie według tradycyjnego systemu boryka się bowiem z problemem niesprzedanych kolekcji, które bardzo często kończą swój żywot na wysypiskach śmieci, obciążając w ten sposób środowisko. Firma Belveder uniknęła tego problemu, tworząc w ten sposób system produkcji wspierający zrównoważony rozwój.

Źródło: Belveder.com.pl

Zdjęcie: Image courtesy of Darren Robertson at FreeDigitalPhotos.net

1 komentarz do “Co wiemy o galanterii Belveder?

  1. Michał Witkiewicz Autor wpisu

    Popieram takie podejście do projektowanie ubrań czy dodatków, jak buty. Nie ma nic gorszego od marnotrawstwa. Ostatnio zorganizowaliśmy akcję „plecak dla ucznia”, która polegała na nieodpłatnym przekazaniu końcówek kolekcji plecaków uniom szkół podstawowych. Takie pojedyncze sztuki ciężko jest sprzedaż, a komuś zawsze się przydadzą.

Możliwość komentowania została wyłączona.